בראש המגדל של אוגוסטה ויקטוריה, 10/12

קריאות המואזינים נשמעות פה שונה מבכל מקום אחר. ירושלים שונה מבכל מקום אחר. מחלון אחד, מדבר וים המלח. מאחר – הר הצופים. מהבא – ירושלים עיר עברית, עם גשר מיתרים, בנייני האומה, מרכז כלל וזנב-אוניברסיטה. מצידו – עיר ערבית, בנייה מרובעת, דודי שמש שחורים על הגגות, ובליבה חומה. אפילו שתיים. אחת לבנה מאבן, אחת אפורה מבטון. הייתי מעדיפה את הנוף בלעדיה.

השמיים כחולים. עננים שמנים וחלקיים מטילים כתמי צל על המדבר. הרעיון שאני באמת יכולה לראות מפה את ים המלח, כ"כ קרוב, די מדהים אותי.  המדבר באמת מתחיל ברגע שהעיר נגמרת. איזו חבורת כנענים מטורפת הייתה חושבת להתמקם דווקא כאן?
כל המגדל שלי. שקט כאן (שומעים כל צעקה וחריקת מכונית מלמטה, אבל הגובה מפריד אותי מהם).

השקט הזה עונה על צורך שהטריף אותי בימים האחרונים, אבל אולי יותר מזה – הטיול היום החזיר לי את השליטה. הזכיר לי שאני יכולה פשוט לקום, לצאת, להפסיד שיעור, ולהתחיל ללכת. לקחת הפסקה, לא לחשוב לו"ז ומשימות. היומיום לא מאיים כל-כך, כשכל מה שצריך זה פשוט להחליט. כמו השיחות שמפסיקות לשגע אותך ברגע שאת מבינה שאת באמת יכולה לקום וללכת, כמו העייפות שנעלמת ברגע בו את מבינה שאת באמת יכולה ללכת לישון.

נראה לי שזו התזכורת שהייתי צריכה. שאני בכלל תיירת. שהדבר הכי הגיוני בעולם זה לקום וללכת למקום יפה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על בראש המגדל של אוגוסטה ויקטוריה, 10/12

  1. קאט הגיב:

    התיאור שלך של ירושליים גרם לי להתגעגע המון…
    זה כמו שהטמבל הזה ממש ריגש אותי, http://www.wherethehellismatt.com
    אני רגשנית כזו… ראיתי את כל הקליפ רק בשביל לראות את ישראל 🙂

    קאט

כתיבת תגובה

