כמו אהובה רחוקה

שתפי איתי פעולה רגע. עצמי את העיניים, תני לעצמך לשקוע אחורה. תני למחשבות לרחף בליווי חיוך קל על שפתייך. זו האווירה שרציתי.

זיכרון של אהבה מלפני שנים. לא של סקס ומשיכה וסצנות. של געגועים ושמחה והנאות פשוטות. נקייה. הזמן עבר, ודרכינו נפרדו. והתגעגעתי כל הזמן הזה. לא כל דקה ביום ובכל מקום. רק מדי פעם. רק לפעמים, כשהעונה, והרוח, וצבע מסוים בנסיבות המתאימות – תזכורת של געגוע.

ותמיד היה החיפוש הזה. המבטים המעמיקים, בסביבה הנכונה, בזמן הנכון – אולי רק הפעם, היא תצוץ מעבר לפינה. אולי אזהה פתאום את המראה המוכר היטב, שלא באמת שכחתי גם שנים אחר-כך.

הלכתי אתמול בדרום תל אביב, דרך השוק. וגיליתי שיש סיבה שקוראים למקום הזה שוק התקווה. במלרע, אפילו. הריחות של בשר צלוי שיגעו אותי, והתשוקה לארטיק שוקולד, שמייסרת אותי במלחמה כבר חודש רצוף התחזקה במקביל. ובתוך כל המתח הזה, של נהנתנות Vs. ערכים, הבליחה מחשבה – "האמת, יותר מכל גלידה או פיתוי אחר – מה שבאמת בא לי זה תפוז דם".

היה ליד הבית הישן של ההורים שלי עץ תפוזי דם. אני לא חושבת שאי פעם אכלתי תפוז דם בפלחים, אבל מיץ הייתי מכינה לעצמי כמעט כל יום, מתחילת העונה ועד סופה. החוויה זכורה כמתמשכת – הריח המיוחד של התפוז השלם, הרגע שבו אני חותכת אותו לשניים, מגלה אדום עמוק ודרמטי נמהל לתוך הכתום בליבה. וסוחטת מיץ שיש לו צבע שאין לשומדבר בעולם, וטעם ששונה משל כל תפוז אחר. תפוז דם כפרי אהוב היה קונספט שלם – צבע, טעם, ריח, דרמה, ורמז לנטיות אפלוליות.  כשהם עברו דירה תפוזי דם כבר לא היו חלק מהשגרה החורפית, ואחרי שעזבתי את הקיבוץ הייתי מסתכלת על כל ערמת תפוזים בשוק, אולי הפעם, אבל כבר לא הצלחתי למצוא אותם בשום מקום. רק בהזדמנות אחת, בשוק של פתח תקווה, לפגישה חטופה שנגמרה מוקדם מדי.

חזרה להווה. לא עברו שתי דקות מרגע שהמחשבה הבליחה בראשי, וראיתי אותם.  זיהיתי את הגוון המיוחד של הקליפה לפני שראיתי את השלט הגדול שהתנוסס על הערמה. תפוזי דם. עם הריח המיוחד שלהם, וההתרגשות שכל פרי שמגיע לגוונים האלו הרוויח ביושר. והכוכבים בעיניים.

אז קניתי לי המון תפוזים, והיום כשהגעתי הבייתה הוצאתי את הכוס הגבוהה, הדקה והמרשימה האחרונה שלא שברנו, והכנתי לי מיץ. אדום ודרמטי שנמהל לתוך ליבה כתומה, ויש לו טעם שלא דומה לשום תפוז אחר. טעם של אדום כהה, וחורף, וגעגועים, ואהבה רחוקה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

