דברים שלמדתי בסמסטר שנגמר:

טוב, למדתי הרבה דברים שיש עליהם בחינות ועבודות (אף אחד מהם לא יוזכר כאן, וזה יהיה ארוך למרות זאת). ובכן:

שילוב של כלכלה ומשפטים גורם לאנשים להגיד דברים כמו:

  • אתם עוד לא מספיק מקיאווליסטים. עוד לא קילקלתי אתכם מספיק. אבל יש לנו עוד סמסטר שלם…”
  • (המרצה נכנס לכיתה, ומתחיל את השיעור במשפט הבא: ) “שבוע שעבר התחלנו ללמוד למה זה יעיל להרוג אנשים כשהם בני 58 וחצי, השבוע נמשיך בדיון שלנו…”
  • אז אני משקיע גם ברמדיה וגם במטרנה, ומי שלא יהרוג את התינוקות, אני מרוויח מהצד השני…”

התמקדות בפילוסופיה, לעומת זאת:

    • בתור פילוסוף ומי שנשוי לפסיכולוגית אני יכול להגיד שהכרת הבעיה זה תחילת הפתרון” 
    • (מרצה מקריא טקסט של ס. יזהר. סטודנט, בתגובה): "תתרגם את העברית, את הקאנטיאנית הבנתי”
    • (המרצה כותב על הלוח סעיפים שונים מ"ביקורת התבונה הטהורה", ומפרט את תוכנם. סטודנט: ) "חסרות לך 3 מילים בסעיף 15." מעשר נקודות שונות לפחות נשמעות גרסאות שונות ל-"ואם המשפט היה כתוב כמו שצריך, היינו מבינים אותו?"
    • "תהיה ציטטה ארוכה…"

"בעברית או באנגלית?”

"בגרמנית. (צחוק). אבל לפי מה שרובכם אומרים, זה לא ישנה להבנה שלכם.”

  • יש את המשל הסופי, על העיוורים והפיל (מספר את המשל אחד ממשש את הרגל, אחד את החדק וכד‘)… בעצם, הטענה ההגליאנית מאוד דומה למשל הזה, בהבדל שאין פיל”
  • אתם יודעים שפילוסופים סופרים 0, 1, אינסוף”
  • (מרצה) :”האלים היווניים, אני מתכוון. זאוס. כשהוא היה, לא היום כשהוא מת.”(סטודנט) :”מי הרג אותו, ניטשה?”
  • גאיה היא אלת האדמה, היא לא האדמה עצמה. מה זה הכפירות האלו?”
  • לא כפוף ללוגיקה זה קרוב מאוד למושג האהבל”
  • יש הרבה שאלות בפילוסופיה שהפתרון אליהן הוא גודל הלוח”
  • ביום הראשון יאמר אלוהים “ויהי פיל!” ושום דבר אחר“

תוצאה אפשרית לשיעור ארוך מדי, בשעה מאוחרת מדי, בכיתה מחוממת מדי:

  • הובילו צאן על אונייה, היה צריך לגדר, לא גודר והצאן הסתובב חופשי על הסיפון. כמעשה יונה, באה רוח גדולה וחמדה לצאן.”

מושגי יסוד בזכויות אדם:

  • נניח שדולפינים היו מצליחים להוכיח שהם כמו בני אדם, ורוצים…לא שלא יהרגו אותם, כי גם בני אדם מותר להרוג…מה זכות חוקתית? לא לשלם אגרת רדיו בתל אביב“(צחוק וסימני שאלה)יש פס“ד, שטוען שזו זכות חוקתית – לא לשלם אגרת רדיו בתלאביב…איפה הייתי?”דולפינים.”
מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה הכל שפיט והרשות נתונה, לפעמים יפה בחוץ. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על דברים שלמדתי בסמסטר שנגמר:

  1. adistav הגיב:

    צב"ר! (טוב שיש תקלות טכניות, לפעמים).

    את למדת אצל תומר גונן? נראה לי שאני מזהה את ההומור…

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s