היום השמיני

אז הודיעו לך שיש לך שבוע. מה זה חשוב איך. הודיעו. מלאך, יונת דואר, SMS.

העברת שבעה ימים של שכרון חושים. ישבת במשך שעות לשיחת נפש על הגג עם אהוב או אהובה. או יום הוא ויום היא. הרכבת רשימת “האנשים שאני צריכה להגיד להם שאני אוהבת אותם”, ואז הלכת ואמרת להם. בסוף לא אמרת לאנשים דברים לא נחמדים שפחדת להגיד קודם, כי נראה לך מטופש לבזבז את הזמן על השטויות האלו. ממילא את אינך עוד שבוע, מה אכפת לך שהבוס מניאק והשכנה בהמה. הרי את השבוע הזה לא תבלי בעבודה או בבית. אכלת כמויות מטורפות של שוקולד. את אחת משיחות הנפש ניהלת במסעדה יקרה להחריד. רקדת כל הלילה. יצרת קשר עין עם הבחורה שקלטת את המבט שלה מהקצה השני של המסיבה, התקרבת. רקדתן ביחד בלי להחליף מילה ובלי להוריד עיניים לרגע. סקס פרוע עם מישהו שלא תתקשרי אליו למחרת בבוקר. יומיים אחר-כך מישהו אחר (זה השבוע האחרון שלך, אני די בטוחה שלא העברת את כולו בשיחות נפש…). עלית להר גבוה כדי לראות את הנוף. רצת לתוך הים. רקדת על הבר.  נראה לך שלפחות שעתיים בכל יום התגלגלת מצחוק, ולרוב אפילו לא היית שתויה. פלירטטת עם כל מה שזז, ועם כמה חפצים דוממים. אמרו לך שיש לך רק שבוע.

מה היה קורה אם היו אומרים לך שיש לך רק שבוע, והיית מתעוררת גם בבוקר היום השמיני?

פוסט זה פורסם בקטגוריה חפיפה חלקית בלבד למציאות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על היום השמיני

  1. xszi הגיב:

    מממ…אבל בתסריט ההיפותטי שתיארת כאן, לא שרפת אף גשר. כולה נעדרת מהעבודה קצת.

    אם יגידו לך שיש לך שבוע, מה, באמת תישטפי בגל כזה של אהבת אדם וחיוביות? לא תנסי לנקום בעוברי אורח על כך שהיקום התנבזז אליך?

    לא תעשי משהו ש*באמת* יתנקם בך ביום השמיני? למשל, לשדוד איזה בנק, לקחת איזשהם סמים מעניינים, לפחות לקנות כרטיס טיסה חד כיווני למקום שעוד לא היית בו?

    כי אז, אם את מתעוררת באיזו סמטה בלימה, ואת בהנגאובר והאינטרפול מחפש אותך, זה באמת יכול להיות מביך.

    אבל אם הדבר הכי נוראי שאי פעם רצית לעשות זה לרוץ לתוך הים, אז כן, את כנראה תיאלצי לשאול את עצמך למה לא עשית את זה קודם.

  2. lilit הגיב:

    אתה לא טניה, נכון?

    לרוץ לתוך הים זה לא דבר נורא. עשיתי את זה מספיק פעמים בעודי בחיים.
    אבל נראה לי שזה בדיוק העניין – נשאר לי שבוע. אני רוצה לחיות. אחד מהדברים שאנשים חיים עושים זה לרוץ לים. בשמחת חיים פרועה. בהנאה הפשוטה מכך שאת חיה. שיש לך תנועה ואיברים וכיוון. באיין ראנדיות מתפרצת.

    אני לא מאמינה בנקמה. בטח לא בנקמה ביקום. זה כמו ילד מדוכא שרוצה "להעניש אותם ולמות להם", כשעולם המבוגרים לא נותן לו מה שהוא רוצה.

    לשדוד בנק ולקחת סמים לא מושך אותי. ובעיקר, אני מגלה שיותר ויותר ממה שמושך אותי אני עושה גם כשיש לי המון זמן לחיות.
    בעניין כרטיס הטיסה יש נקודה נכונה חלקית – בשבוע האחרון היו רגעים שבהם סביר להניח שלו היו נותנים לי שבוע, הייתי עולה על מטוס לברילוצ'ה. בעיקר אם מישהו היה מסדר לי שם חורף.

  3. XSZI הגיב:

    אני אכן טניה. ואני מודה שהדוגמאות לא משהו. אבל מה, אין שום דבר שאת יכולה לחשוב עליו שהוא כיף אבל באמת ובתמים הרסני, לך ולסביבה?

    חוץ מזה, ברור שאת לא מאמינה בנקמה. אף אחד לא מאמין בנקמה, נקמה זה לא רציונלי. בטח שלא נקמה ביקום. אבל אם היו אומרים לי, למשל, שללא סיבה מיוחדת אני הולכת למות עוד שבוע, אני לא יודעת כמה רציונליות הייתי מצליחה לגייס.

    מה שאני מנסה לשאול כאן הוא: אם כשאת עומדת למות עוד שבוע את חיובית ושמחה, וכשאת לא עומדת למות עוד שבוע את גם חיובית ושמחה, מה מטרת התרגיל?

    (ו, אמממ, מאיפה את שואבת את כל החיוביות הזאת?)

  4. lilit הגיב:

    סליחה על האאוטינג. זה פשוט נשמע כ"כ לא טנייתי…
    כיף והרסני – בטוח יש. אבל הדברים היחידים שאני מצליחה לחשוב עליהם שנראים מושכים כרוכים בעיקר בכנות מול העולם, ואת זה אני מנסה לעשות בלי קשר.

    הרבה אנשים מאמינים בנקמה. כל הרעיון של תורת הגמול מבוסס על זה, וממש הרבה אנשים מאמינים בה (הייתי במספיק שיעורי אתיקה ועונשין כדי להבחין). חוצמזה, מה לאמונה ולרציונליות?

    אני חושבת שבמקרה הזה באמת חשבתי על היום השמיני – היית אמורה להיות מתה. ואת לא. חיית את כל חייך-לאחרונה בהנחה שלא תחיי לשלב הזה, קיבלת נקודת מבט אחרת, ואז את קמה בבוקר בכל זאת – מה עכשיו? איך זה משפיע על היחס שלך לעולם?

    למשל – אף אחת שאני מכירה לא חיה את היומיום כאילו היא תמות מחר. אבל מה היה קורה במצב כזה? את מתעוררת למינוס זמן חיים. בכלל לא היית אמורה להיות.

    אני מסכימה שאם המטרה הייתה להתמקד במה שאני עושה בזמן שבו אני אמורה להיות חיה, אני מפספסת אותה.

כתיבת תגובה

