חריגה

הלכתי היום לקבלת שבת ב"כל הנשמה", משותפת עם הבית הפתוח. צירוף הנסיבות של השבת האחרונה (בעולם) וזו שלפניה (בעולם הסב סביבי), כנראה.
יצאתי מהבית, מעט באיחור – חזרתי מהעבודה רק דקות ספורות קודם, הספקתי להחליף חולצה, וקיוויתי שמכנסיים יהיו בסדר, ושמחתי שקרוב.
הסתבר שהרחוב הוא, כמובן, השבט האחד שאני לא בטוחה איך הוא מחובר לאחרים, אז ביקשתי הוראות כיוון ממישהי, בעיקר כי קלטתי שלשם מועדות גם פניה. צדקתי, והלכנו לנו רחוב וקצת יחד, בינתיים היא סיפרה לי על הקהילה. רפורמים. ודאי שרפורמים. מי עוד היה משתף פעולה עם הבית הפתוח.
אני נהיית (נהיית?) זולה ומתרגשת בקלות. התחושה הייתה שאני הולכת בכפר לא מוכר, ומישהו מכניס אותי פנימה ומציע לי מרק חם (עדשים. לא יודעת למה. מרק של חורף אמיתי זה תמיד עדשים).
כלומר, כן, השבוע האחרון כלל הרבה מאוד חיבוק וחום, גם מחוץ לקהילה. לראות את רוב אוכלוסיית פנטסי.קון דבוקת מדבקות הזדהות, ולגלות שהיוזמה באה ממארגני (מארגנת)? הכנס היה חלק מזה, אבל אחר.
כאן זה בית כנסת, ובין מזמור לתפילה הוא (רב? חזן?) מזכיר את הרצח, ומשתמש במפורש במילים "הקהילה ההומו-לסבית". המילים שראש הממשלה ושאר פוליטיקאים מפחדים להגיד. ואני, מטעם הגויים אשר לא ידעוך וממלכות אשר בשמך לא קראו, מתרגשת. גם כי האווירה מסביב, בלי שום קשר אליי, חגיגית ומרגשת, וגם כי יש משהו פשוט ומקסים ונוגע ללב בקבלה הזו. יש משהו נוגע ללב בכך שבצילומי הדף ששתי נערות מעבירות לקהל יש תרגום מ"תפילת "על הניסים" לשבת גאווה", מסידור של קהילה בניו-יורק. יש להם שבת גאווה. ומותר להזכיר בה להט"בים, והם בצד של הטובים.
ויש קטעי טקסט קצרים אחרים, שמזכירים לי ש"אוקיי, הרפורמים זה ההיפים של הדתיים", אבל דווקא ההיפיות הזו, של שלום ואהבה וקבלה, מתאימה לי כרגע, ולא מעוררת תגובה צינית, גם לא כשאלוהים מופיע בכל משפט. כן, עד כדי כך. עד כדי להניח לרגע בצד את הביקורת היסודית, שלא משתנה בין הקוראים לאל נקמות והמתפללים לאל רחום וחנון, ולהעריך את האנושיות.

ואולי, אם לא אחליט שאני חוששת מדי משאחרי המעשים ילכו הלבבות, אחזור בשבת הבאה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Glad to be gay. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

