מארי סנדרס מפתח תקווה

(אני יודעת שאני עדיין חייבת לך את החיבור ההוא על "מזדיינות עם ערבים" והדרת כבוד. ראה בזה פרולוג: )
גילוי נאות – על הלינץ' הזה שמעתי במקרה כי היו חדשות ברדיו. לא מכירה את הרקע, ומדובר בדיוק בסוג הסיפורים שאני משתדלת להימנע מהם. בזמן האחרון נראה שהכותרות מלאות בגופות ואיברים כרותים, ובזמן שאני מוכנה לקבל את אלו כפתיחה לפרק של CSI, זו לא ממש ההגדרה שלי ל"חדשות". בנוסף – אין לי מושג מה עשתה הבלונדינית מוסתרת-הפנים ומה חלקה בלינץ'. זה גם לא מעניין אותי במיוחד. יש לי אמון מלא ביכולתה של משטרת ישראל לגלות את עובדות המקרה המתוקשר-להחריד המסוים הזה ולהביא את החשודים למשפט.
אותי מעניין הכתוב בשולי הכותרות הצהובות:

שכניה של א' לא הסתירו את פליאתם על כך שבחורה כמוה מתרועעת עם בחורים ערבים. "יש לי צמרמורת בכל הגוף", אמרה אחת הצעירות שבהם. "לא פעם ראיתי אותה הולכת עם ערבים. הם היו באים לפה לאסוף אותה, ולא מפתיע אותי מה שקרה. ככה זה כשמסתובבים עם ערבים".

כמובן, גם הציטוט הזה אינו "חדשות". הנה עוד אחד, של הוריה:

"לפני כחצי שנה הלכנו להתייעצות במשטרת כפר סבא וגם לאגף הרווחה וסיפרנו להם שהיא מתרועעת עם ערבים, אבל לא נתנו לנו שם תשובה, ואמרו שאין בזה שום דבר לא חוקי". [ההדגשה שלי, מ.נ.]

מה למדנו מהישנות הנ"ל, אם כן?

ראשית, הכלל הישן עדיין בתוקף – מי שהולך לישון עם כלבים, שלא יתפלא שהוא מתעורר עם פרעושים, ומי שהולכת עם ערבים, שלא תתפלא שהיא מעורבת באישומים פליליים חמורים. ככה זה כשמסתובבים עם ערבים. אם היית יוצאת עם הבן של השכנים במקום, זה לא היה קורה. בזמן אמת או בדיעבד – ברור לכולנו שמי שיצאה לרעות בשדות זרים היא "יפה אבל זולה". היא לא למדה את זה כאן. לא משלנו. אני לא יכולה להוכיח בשום צורה את התחושה הזו, ובכל זאת – נדמה לי שאם הבחורים החשודים היו עונים, נניח, לשמות אופיר, נדב, צפריר ואריק (השמות האלו מוכרים לך מאיפשהו, מה זה היה, לעזאזל?), היו לנו שכנות מופתעות. הילדה תמיד נראתה כ"כ טובה ורגילה, ואיך היא חשודה במשהו כזה. אבל מארי* שלנו עשתה את הבלתי נסלח. לא רק את הכבוד שלה היא מכרה כשהלכה עם ערבים, אלא את הדרת הכבוד הקולקטיבית. מיניותן של בנות השבט שמורה לזכרים בני אותו גזע, ומי שלא מפנימה את הכלל הפשוט הזה – תיענש. אל תרדי מהשביל ואל תסתובבי עם זאבים, ילדה בלונדינית יפה.

שנית, שבישראל 2009 טרם נאסר בחוק על בחורה יהודיה להתרועע עם ערבים. אוזלת ידן של הרשויות אכן מזעזעת. אני תוהה איך היו מגיבים בסביבתה של העלמה סנדרס לו היה מישהו לוקח את החוק לידיים ומטפל בעצמו בהפרה החמורה הזו, שהמשטרה סירבה להתערב בה. יש לי תחושה מוזרה שגם אז אבא שלה היה זוכה לסימפטיה הרבה שהופגנה כלפיו בכתבה המאוזכרת. חברות הדרת כבוד יודעות היטב כיצד לאכוף את חוקי הגזע והמיניות שלהם, יודעות היטב איך לוודא שנערות תמימות מבינות מה שייך למי.

מעבר לכך – אחריות הורית? "אם לא תאכל, יבוא שוטר" הוא משפט ש(במקרה הרע) אתה אמור לגרום לילדים שלך להאמין בו (ובבקשה, אל.) אם אתה מאמין בעצמך שהמשטרה אמורה לטפל בבעיות המשמעת של הילדים שלך, יש כאן בעיה.

גוט אין הימל, ייתכן שמשהו לא טוב קורה בפרוורים הלילה.

.
*כן, אני מכירה את החוק. זה לא נחשב אם אין לך מושג באיזה איזכור אני משתמשת.

פוסט זה פורסם בקטגוריה האישי הוא הפוליטי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על מארי סנדרס מפתח תקווה

  1. פרקליטו של השטן הגיב:

    ערבים, בני טובים מקיבוץ, הם לא כאלו שההורים שמים אליהם לב, אם בכל זאת הבחינו, כנראה שהם היו גם, איך אומרים, צ'חצ'חים.

כתיבת תגובה

