Vita Brevis

אחד האוהלים נראה שונה מהאחרים. הוא לא מוקף שלטים בגואש צבעוני או מקושקש במיליון צבעים. בכניסה אליו לא תלוים רשת חלומות, פעמוני רוח או קריסטלים. בכניסה תלוי שלט אחד, בדיו, באותיות יווניות מפותלות. Φαέθων. ריח שמנים אתריים לא עולה מהאוהל, וגם לא קטורת או כל אחד מסוגי העשן החוקיים יותר ופחות שממלאים את הפסטיבל.

בפינה פסל זכוכית כבד. מרכבה רתומה לארבעה סוסים. הפסל כולו שקוף, מלבד מה שנראה כמו להבות זכוכית זהובות אחרי המרכבה. מלבדו – כריות בסגול וירוק, נגן מוסיקה מחובר לרמקולים קטנים, שולחן נמוך מעץ אורן. זהו.

הבחור שיושב בפינה וקורא ספר נראה דומה יותר לסטודנטים שמסתובבים בין הספריה לפורום מאשר לשאר הקהל הנע בין שאנטי לנירוונה. השיער שלו גזוז, העיניים ממוקדות, ובעיקר, החיוך – מרומז. לא רחב. לא מלא סובלנות ואהבה, ולא נראה כאילו הוא מיועד אליי, או למישהו אחר במיוחד. משהו באוהל הזה פשוט צורח "מערב מנוכר". לראשונה מזה יומיים אני מרגישה בבית.

"ארל גריי?” הקצוץ מניח את הספר (בולגאקוב? מהזווית הזו אני לא לגמרי בטוחה) לידו ונועץ בו חתיכת נייר כדי לסמן את העמוד.

"כפית סוכר אחת. תודה.”

הוא מניח על שולחן שני ספלי חרסינה לבנים ומתיישב, רומז לעבר אחת הכריות שמולו. אני מצטרפת.

"תה וספרות רוסית. כל הרוחניות הממוסחרת מסביב, ואתה לא מוכר שומדבר?”

"אה, ודאי. אבל את מה שאני מוכר מסבירים על כוס תה. לא על שלט.”

"לך על זה.”

הוא מצית גפרור, ומחזיק בו בוער בין שלוש אצבעות, מרוכז.

"פאיתון" הוא מצביע על הפסל. “לקח מהליוס, אביו, את מרכבת השמש. רכב עליה יום שלם בשמיים עד שהיא הרגה אותו.” הוא הופך את הגפרור. “נשרף מהר".

"אתה הולך להסביר לי איך אורח החיים המערבי גורם לי כל הזמן לרוץ למטרה הבאה במקום להתרכז בהנאות הפשוטות של היומיום, וכמה זה לא זן?”

"חס וחלילה. אני הולך להציע לך לרוץ יותר מהר. וליהנות יותר מהנוף, על הדרך.”

"תמשיך.”

הוא לוחץ על כפתור הנגן, ולכמה רגעים שנינו מחכים ומקשיבים לצלילים שהיו יכולים להיות צלצול טלפון גנרי להפליא אם ג'ים מוריסון לא היה מתערב כדי לבקש אש.

"תחשבי על השנתון שלך, עוד עשר שנים. רציניים. מכופתרים. במשרד מהבוקר עד הערב. כסף בבנק, ילד בבית, חו"ל פעם בשנה, מכונית פעם בחמש. יציבות. תחשבי על כוכב רוק מזדקן. יש לך תמונה ברורה בראש? פתטי. מאפיר. מקריח. לא ממוקד. אני (הוא מוציא עוד גפרור מהקופסא) מציע לך (מצית אותו ומחזיק שוב, מאונך, בשלוש אצבעות) להיות ג'ים מוריסון. (הגפרור כבה) לעלות למעלה, להתקרב לשמש, ולהישרף מהר.”

"מה?”

"אני לא מציע לך יציבות, לא מציע לך שאנטי ולא מציע לך שגשוג. ואת יודעת מה? זה בסדר, כי את לא מחפשת אותם. אני לא מציע לך מה שטוב בשבילך. אני מציע לך מה שאת רוצה.”

"זה קידום מכירות מעניין מאוד. לאן אתה מתכוון לקחת אותו?”

הוא מוציא מהכיס קופסת פלסטיק שנראית כמו קופסת גפרורים שקופה.

"יש כאן 23 כדורים. אחד כל שבועיים. תרגישי יותר נמרצת, לאורך שעות. החושים שלך יתחדדו. העכבות יפחתו. הריכוז ייגבר. רגישות מפותחת יותר לאוכל. רגישות מפותחת הרבה הרבה יותר (הוא מחייך) למגע. פחות מרירות. פחות חרטה. פחות הרהורים נוגים. קצת עלייה בדופק. לא משמעותית רוב הזמן, אבל תתרגשי יותר בקלות. תגבור היכולת להבחין באסתטיקה. סביר להניח שגם יצירתיות ואמנות. חוש טוב יותר לקצב. חוש טוב יותר למילה הכתובה (נו, רואים עלייך. התכוונתי לזה!). פרצי ספונטניות. פרצי התלהבות. אש בעיניים. הרבה.”

"23 כדורים. כל שבועיים. כמעט שנה."

"כמעט. תיכף נגיע לזה.”

"תופעות לוואי?”

"יש, אבל אני לא מציע לך מאניה דיפרסיה. לקח הרבה זמן לסנן את התופעות השליליות שמלוות בדרך כלל מה שתיארתי לך הרגע. המחיר…”

הוא מצית עוד גפרור.

"להישרף מהר?”

"בעיקר, כן. מכונה שפועלת הרבה שעות ברצף, בלי זמן להתקרר כמו שצריך, מקצרת את החיים שלה. התחלנו עם קופסאות של 25 כדורים. אחד לשבועיים, למשך שנה. הגענו למסקנה שאין צורך. אנשים עוברים את העשרים, אבל לא מגיעים ל25. האש מספיקה בערך לשנה, אבל כשהיא נגמרת – היא נגמרת. אם זה מעודד אותך (ומאחר שאת הטיפוס שמתעניין בהצעה שלי, זה מעודד אותך) – גם בסוף תישרפי במהירות. דעיכה לא מעורבת בעניין. מרגע שהמערכת תקרוס – היא תקרוס מהר.”

פוסט זה פורסם בקטגוריה חפיפה חלקית בלבד למציאות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

