אקוניס אחד פחות

דמוקרטיה זה לא משו. לא "לא משו, אבל כל השאר יותר גרוע" – לא משו. אנשים שאי אפשר לסמוך עליהם שיבחרו סרט, אבל יכולים לבחור מי ינהל את מערכת החינוך ומי יפרק את מערכת הבריאות ומי יבזבז כסף על טנקים, זה סוג של בעיה.

וכן, אין מפלגות אידאליות. אולי בשביל שוביניסטים גזענים שרוצים ישראל מהירדן לים עם מינימום זכויות אדם, לא למישהי כמוני, וכנראה לא למישהי כמוך.

זו השיטה הפוליטית שיש כרגע. אלו השחקנים. צריך לשנות את זה. יש מוסדות שצריך לפרק, ועד אז יש מפלגות שצריכות לעבור רפורמה מטורפת, ויש כאלו שצריכות לעבור מהעולם.

בסופו של יום, אנחנו עדיין נתקעות לעוד ארבע שנים עם הכנסת הזו והממשלה הזו ולכנסת ולממשלה יש כוח. יש להן השפעה עלינו. אלו לא גופים נחמדים, הם לא מצטיינים בייצוג האינטרסים שלי ושלך, אבל יש להם כוח.

השעה וחצי שתבזבזי על הצבעה למפלגה הגרועה פחות לא באמת יורדת מהזמן שהתכוונת להקדיש להפלת הפטריארכיה וכינון אוטופיה אנרכופמיניסטית במהרה בימינו אמן. ולמעשה, היא קונה לך הרבה יותר זמן שתוכלי להשקיע בשינויים הגדולים.

למה?

בואו נסתכל על סוף רשימת הליכוד. במקום האחרון, נכנס לכנסת בחודש שעבר אללי אדמסו1, שלא היה בסביבה מספיק זמן כדי לגרום נזק. ממש מעליו: מירי רגב, אופיר אקוניס, כרמל שאמה, דני דנון. מקום 29 ברשימת הליכוד כבר לא נכנס לכנסת. שני מנדטים פחות לליכוד ב2009, ובכנסת לא הייתה מירי רגב. שלושה, ולא היה לכן מושג מי זה אופיר אקוניס.

לא רק שליכוד חלש יותר בבחירות הקודמות היה מחליש את נתניהו – היו נחסכים לנו אלו2.

למה זה חשוב?

הימנעות מהצבעה בבחירות, כהחלטה פוליטית מכוונת, היא חלק מתפיסה רחבה יותר, לפיה השיטה דפוקה בכל מקרה. זה דבר וזה חולרה, ושיתוף פעולה עם העמדת הפנים שהמערכת הזו מייצגת ומשרתת אותי רק מחזק את המערכת (שלא מייצגת ולא משרתת אותי) ומשמר את השיטה. יש מידה של אמת בנקודת המבט הזאת. אבל כהחלטה פוליטית, יש בה גם נזק.

אבל אנחנו מאמצות את הפסימיות וחושבות בקטן עכשיו, אוקיי? אנחנו לא חושבות מה יכלו לעשות בכנסת עוד שלושה דובים ושתי זהבות3. אנחנו מדמיינות כנסת שלא נוסף אליה אף ח"כ מועיל. נניח שכל ארבעת הנציגים האלו הוחלפו בח"כ אורית נוקד4.האם אורית נוקד עוזרת לנו באיזושהי צורה לבנות כאן חברה טובה יותר? לא ממש. אבל היא לא יוצרת עוד בעיות בוערות וחדשות שצריך להתמודד איתן בזמן שאנחנו מנסות להתמודד עם הבעיות הרגילות.

האקוניסים והדנונים למיניהם, עם ההסתה שלהם והרדיפות שלהם והפרובוקציות שלהם, מחייבים אותנו לרוץ עוד יותר מהר רק כדי להישאר במקום. הם מחייבים ארגונים שנאבקים בכיבוש להשקיע משאבים גם במאבק על הזכות להתבטא או לקבל תרומות, וארגוני סיוע צריכים להילחם בכליאת מבקשי מקלט, כאילו שאין להם מספיק בעיות אחרות.

שום תחזית ריאלית לא כוללת כנסת שתילחם במקומנו בכיבוש ובהפרטה ובקפיטליזם והגזענות. אבל אנחנו כן יכולות להשפיע על המידה בה היא תפריע לנו.

מעצבן אותי שלחד"ש אין חברות כנסת, ששלושה מארבעת חברי הכנסת שלה לא טרחו להגיע להצבעה על חוק ההסתננות (או לענות לבוחרות ששאלו על ההיעדרות הזו). מעצבן אותי שנציגה של המפלגה כתבה על "מזרחיסטים".

מעצבן אותי שלמרצ אין בכנסת מזרחיות וערביות. מעצבן אותי שמזכ"ל התנועה תמך בעינויים5. קמפיין ה"נשמה" לא מעצבן אותי, אבל הוא היה מטופש.

מעצבן אותי שיחימוביץ לא מדברת נגד הכיבוש. מעצבן אותי שהיא תמכה בעופר עיני. באופן כללי, העבודה מעצבנת אותי. לא מבינה מה ההבדל בינה ובין הליכודניקים הגרועים פחות בכל מקרה.

אבל יש הבדל בינה ובין הליכודניקים הגרועים יותר. וההבדל הזה מספיק בשביל להשקיע שעה וחצי בהפגנה למניעת דני דנון.

לכו להצביע. לא בגלל שזו הדרך לשנות (זו לא), לא בגלל ששלי יחימוביץ היא גיבורת מעמד הפועלים (היא לא). לכו להצביע, כי לכו תדעו מי יהיה מקום 28 ברשימת הליכוד לכנסת הבאה. לכו תדעו מה הוא יעשה כדי לקבל תשומת לב.

1החליף את יוסי פלד (גנרל לשעבר שלא ברור לי מה הייתה תרומתו לפוליטיקה הישראלית).
2אבל עדיין היו בכנסת יריב לוין וזאב אלקין וציפי חוטובלי. העולם הוא מקום אפל ומר מאוד, ילדים.
3כן, זהבה גלאון מעצבנת גם אותי מדי פעם – אבל בסופו של יום, אפילו אם לא הייתה עושה שומדבר אחר (והיא עושה), גלאון היא אחת מהגורמים החשובים במאבק בסחר בבני אדם בישראל, ואם תרומה משמעותית למאבק הזה קצת מעצבנת אותי על הדרך – אני מוכנה לחיות עם זה.
4קדימה. ספרו לי מה אורית נוקד עשתה בכנסת הנוכחית. I dare you.
5עמדה שגלאון התנגדה לה, אגב.
פוסט זה פורסם בקטגוריה האישי הוא הפוליטי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על אקוניס אחד פחות

  1. נועה ו הגיב:

    אורית נוקד באמת לא עשתה הרבה.
    http://oknesset.org/member/717/
    אבל כרמל שאמה לא רע.

  2. ido2267 הגיב:

    יחימיבוץ?

  3. נעה הגיב:

    Leave Ofir Akunis alone!

  4. yotamshlomo הגיב:

    אורית נוקד היא שרת החקלאות ובין שאר הדברים, מתנגדת נחרצת להעברת האחריות לטיפול בחוק צער בעלי חיים ממשרד החקלאות למשרד לאיכות הסביבה. אם מכניסים את בעלי החיים לתמונה לדעתי אז היא עושה לא פחות נזק מהדמגוגיה של מירי רגב, כנראה שיותר.
    חוץ מזה, אני חותם על כל מילה.

להשאיר תגובה

